‘Self-made’ man Angelo Bruno op bezoek bij 5 M&Ma en 4 ECOa

We zijn er in geslaagd om Angelo Bruno, CEO van Group Bruno naar onze klas te halen. We zijn meer te weten gekomen over de carrière en over het bedrijf van deze bekende Limburger, die ook schepen voor Werk en Financiën is in de stad Genk. We vonden het interessant om te horen hoe Angelo Bruno, samen met zijn broers en zus, het bedrijf uitgebouwd heeft tot een netwerk van 18 Bruno vestigingen in Limburg.

Angelo Bruno vertelde dat zijn vader vroeger in Italië ook in dezelfde business actief geweest en dan naar Limburg gekomen is om er te werken in de mijn. Aanvankelijk werden er in de tankstations van Group Bruno enkel autogebonden artikelen (ruitenwissers, olie …) verkocht. Momenteel telt het bedrijf 5 divisies: Bruno Service Station, Bruno’s Foodcorner, Bruno Car Rental, Bruno Carwash en Bruno Safe Parking. De Service Stations zijn leuke plekken waar iedereen van een heerlijke maaltijd kan genieten. ‘Beleving’ is voor Angelo Bruno het sleutelwoord. Hij wil een relatie opbouwen met zijn klanten zodat ze altijd terugkeren. De focus van Group Bruno ligt immers op ‘de chauffeur’ en niet op ‘het voertuig’. Er wordt heel veel belang gehecht aan netheid, respect en vriendelijkheid. Gemotiveerde medewerkers moeten hiervoor instaan. Om zijn mensen gemotiveerd te houden, worden er regelmatig teambuildingactiviteiten georganiseerd.

In de nabije toekomst wordt een nieuwe vestiging in Gent geopend en het bedrijf lonkt ook naar de buurlanden. Ook het ‘gezonde voedingsverhaal’ zal de volgende jaren zeker de nodige aandacht krijgen.

We waren onder de indruk van ‘het optreden’ van Angelo Bruno. We denken dat zijn bedrijf in de toekomst nog verder zal groeien. Hij is niet alleen een succesvol ondernemer en een geëngageerd politicus in de stad Genk, maar hij zet zich ook in voor heel wat sociale projecten.

Verslag gemaakt door Tuur Paredis

 

‘Self-made’ man Angelo Bruno op bezoek bij 5 M&Ma en 4 ECOa