Johan Maesen brengt ondernemersverhaal in 5MMa

Johan Maesen, regioverantwoordelijke Noord-Limburg en mede-eigenaar van Carwash Club Neerpelt, brengt een boeiend ondernemersverhaal in 5 M&Ma.

Pieter, Jarno en Robbe zijn erin geslaagd om Johan Maesen te strikken voor een bezoek aan de klas. Na een opleiding tot regent LO, een carrière in de sector van de jongerenvakanties en het voorzitterschap van UNIZO-Neerpelt en Overpelt, werkt de heer Maesen sinds dit jaar voltijds voor VOKA KvK Limburg of de Kamer van Koophandel. Dit is een organisatie die ondernemers de kans biedt om te netwerken, om hun persoonlijke ontwikkeling op een hoger niveau te brengen en hen met raad en daad bijstaat, bijvoorbeeld op juridisch vlak. Dit ambassadeurschap houdt in dat hij vaak ‘op de baan is’ om nieuwe VOKA-leden te werven, om bestaande leden te adviseren of om de talrijke netwerkevents bij te wonen.

Samen met zijn echtgenote Sonja, die gepassioneerd is door auto’s en autotechniek, baat hij de Carwash Club in Neerpelt uit. Er is een grondige voorbereiding voorafgegaan aan de start van het bedrijf: een bezoek aan een 80-tal carwashbedrijven in de Benelux en Duitsland en een bezoek aan de grootste vakbeurs in Las Vegas. De Carwash Club kan je dan ook niet vergelijken met een doorsnee carwash. De belangrijkste elementen van hun USP (Unique Selling Proposition)zijn: topkwaliteit, een excellente service en alle activiteiten gebeuren indoor.

Ze hebben gekozen voor een Club-formule omdat ze weten dat clubleden terugkeren en dat is voor een groot deel de basis van het succes van het bedrijf. Johan Maesen vindt marketing ontzettend belangrijk: zowel offline als online. Bij de offline acties horen o.a. ‘Zwarte Pieten in de Carwash’, ‘Krasloten tijdens WK-voetbal’ … maar ook acties in samenwerking met autoverkopers en -verzekeraars. Voor de online marketing wordt vooral ingezet op Google, Facebook en Instagram. Via SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertisement) slagen ze erin om ‘bovenaan te staan’ als mensen keywords zoals wasbox, wasstraat, autoreiniging, velgen … ingeven. Carwash Club Neerpelt is er op deze manier in geslaagd om de meeste volgers te hebben in Noord-Limburg en daar is Johan Maesen terecht fier op.

Johan Maesen heeft tijdens deze uiteenzetting vooral de boodschap gegeven dat jongeren hun talenten moeten ontwikkelen en moeten kiezen voor iets dat ze graag doen!
Johan Maesen brengt ondernemersverhaal in 5MMa