Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) organiseert ook in 2018 weer het unieke onderwijsproject ‘Ondernemers voor de Klas’.
Tijdens deze editie zullen 450 ondernemers en bedrijfsleiders meer dan 750 gastlessen verzorgen in secundaire scholen, hogescholen en universiteiten in heel Vlaanderen. Meer dan 14 000 jongeren krijgen de kans om in contact te komen met de bedrijfswereld en al hun vragen te stellen aan ervaren ondernemers en bedrijfsleiders.
Op 17 januari kregen de leerlingen van 5 M&Ma deze gelegenheid. Andy Moors vertelde eerst het boeiende verhaal van de groei van Veldeman Group, een bedrijf dat heel erg internationaal georiënteerd is. Maar liefst 45 % van de omzet wordt buiten Europa gerealiseerd. De slogan van Veldeman luidt: ‘Don’t limit your challenges, challenge your limits’. Zowel klanten als werknemers moeten ernaar streven om voortdurend hun grenzen te verleggen om op die manier steeds beter te worden. Het bedrijf heeft in het verleden dan ook al heel wat uitdagingen tot een goed einde gebracht: imposante festivaltenten voor Werchter en Pukkelpop, de bouw van het decor Romeo en Julia voor het Koninklijk Ballet van Vlaanderen, podiumdaken met opblaasbare zeilen voor de MDMA Tour van Madonna,… Dit is maar een heel kleine greep uit de realisaties van het bedrijf. Op de website van Veldeman “http://www.veldemangroup.com” kan je terecht voor meer spectaculaire verwezenlijkingen in de sectoren van de verhuur en de verkoop van zeilstructuren.
‘Challenge your limits’ is zeker ook van toepassing op jongeren. Andy Moors gaf de leerlingen dan ook mee dat ze ambitieus moeten zijn in hun studiekeuze, maar dat ze hierbij hun interesses niet uit het oog mogen verliezen.