SAB zit bij de top van Vlaanderen!

Dit jaar zijn er evenveel Limburgers (22 procent) geslaagd voor de toelatingsproef geneeskunde als gemiddeld in Vlaanderen, zo laat minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) weten. Vorig jaar was Limburg veruit nog de slechtste van de klas, net al de jaren daarvoor.

Het Sint-Augustinusinstituut in Bree kan schitterende cijfers voorleggen: maar liefst 9 van de 12 deelnemers zijn geslaagd. “Dat is dus 75%”, zegt lerares biologie Anniek Segers. “Andere jaren zitten we meestal ook wel boven de 50%. Hoe we dat doen? Eerst en vooral vragen we de leerlingen om voor de wetenschappelijke vakken 80 procent te halen. We geven ook bijlessen. Ik volg ook op hoe de examens van het jaar voordien zijn opgesteld. We raden de leerlingen ook al aan om in het vijfde al eens mee te doen met de proef zodat we weten hoe stresserend dit kan zijn.” Net als in Peer moedigen ze leerlingen aan om zich in te schrijven voor Olympiades, dat zijn wedstrijden voor wetenschappelijke vakken.