I Amsterdam met 6M&M

Ongeveer een jaar na de aandeelhoudersvergadering van Much More in het schooljaar 2016-2017 was het eindelijk zover: de langverwachte teambuilding activiteit van het zesde jaar Marketing & Management, een studiereis naar Amsterdam.

De start was ietwat moeizaam, er kwamen heel wat treinen aan te pas, maar uiteindelijk arriveerden we om 12:00 u in hartje Amsterdam. Na een korte lunch maakten we een lange boot rondvaart door de grachten om kennis te maken met de restanten van het oude handelsverleden uit de Gouden Eeuw van deze huidige metropoolregio.

Een wandeltocht langs het Paleis op de Dam, de Kalverstraat met de grote ketens, de 9 straatjes met de kleine detailhandels bracht ons naar het museumplein voor een leuke groepsfoto. In de hitte trokken we verder naar het marketing hoogtepunt van deze studiereis: Heineken Experience, deel van de Europese Route voor Industrieel Erfgoed. Enkele vlotte gidsen gaven in het begin van de Engelstalige tour op interactieve en boeiende wijze ons een eerste inkijk in de opstart en groei van Heineken. Daarna mochten we alleen verder de rest van het parcours verkennen: een gepersonaliseerde foto, bierflesjes met eigen opdruk, een eigen videoclip, sportsponsoring… Kortom: een marketing-machine in volle werking. Ongetwijfeld een grote bron van inspiratie voor onze marketing & management studenten. Het frisse pintje in het proeflokaal smaakte ook na een flinke wandeltocht door de stad in 29°C. Tot slot was er nog even tijd voor een snelle hap uit het vuistje vooraleer we moe maar tevreden de trein terug naar huis namen.

I Amsterdam met 6M&M